Gulrotkake med kun 250 kcal!

Ja, det er sant! Og ikke bare det, men den er verdens beste også! Så fyser du på noe godt, men vil være sunn, så skal du prøve denne!
Kanskje et godt alternativ til alle sukkerbombene i julen? Jeg skal iallefall bake denne i julen!



Lavkalori Gulrotkake
Hele kaken har kun 250 kcal. ( Eller 500 for meg da for jeg lager alltid dobbel røre)

Ingredienser:
1 egg
2 eggehviter
6 ss. sukrinmelis

Pisk sammen:
100 g. rå gulrøtter
1 ts bakepulver
1 ts JBK mel (Fiberhusk kan også brukes)
1 ts Maizenna
10 g. Bakepro ( Bruk mel hvis du ikke har Bakepro, men bruk så grovt som mulig!)

50 g. Skyr naturell
20-30 g. Kruskakli
Bruk for eksempel disse krydderne:
Kanel, vaniljeessens, muskatnøtt, ingefær, ca. 1-2 ts. av hver (etter smak)

Etter at eggene og sukrinmelisen er pisket sammen, rører du forsiktig inn de andre ingrediensene.
Sett kaken inn på 175 grader varmluft i ca. 25 min. Uten varmluft skal den stå i ca 40-45 min.

Glasur:
50 g. Skyr naturell
Ca 20 dråper med flytende Natreen (etter smak)
1/2 ts. kardemomme
Reven gulrot over tilslutt.

Til denne kaken må du bruke en liten form, eller dobbel oppskrift. Jeg lager alltid dobbel :-)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine