England forbyr to reklamer fra L'Oreal

I England er de skikkelig strenge, og det synes jeg er veldig bra!

ASA (The Advertising Standards Authority) har alltid vært strenge når det kommer til reklame, og det er ikke lenge siden de også forbød reklame fra Rimmel og Nivea også.
Nå er det L'Oreals Lancome- og Maybellines reklamer de er ute etter, begge merkene har fått forbud på reklamene sine.

Klagen som ble meldt inn, går ut på at reklamene er misvisende og at bildene er redigert og retusjert for mye. Det kan jeg være helt enig i. Vi som kunder er vel ikke dummere enn at vi vet at man ikke har den huden som Julia Roberts har på bildet, i forhold til alderen hennes. Det blir for dumt synes jeg, reklamene lyver rett og slett, og det gjør iallefall at jeg blir skeptisk til produktet også.

L'Oreal eier både Lancome og Maybelline, og etter at de mottok klagen, så har de innrømmet at bildene er blitt retusjert, men at de har holdt seg innefor reglene.
Det var ikke ASA enige i, og nå må reklamene fjernes.

Det at reklamene nå må fjernes, er med på å sende ut sterke signaler til alle bedrifter om at de nå må være enda mer forsiktige med hvordan de viser produktene sine utad.

Jeg synes det er helt topp jeg, for da blir det kanskje litt mer realistisk, og at vi kanskje kan kjøpe produkter som holder det de lover? Det er iallefall lov å håpe :-)

Denne reklamen, og Maybelline sin over her, er de som må fjernes.


1 kommentarer:

{ Unknown } | 10. august 2011 kl. 18:12 sa...

Supert at de forbyr slike reklamer! Tommel opp :)

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine