Prøvetime med augustbrud

Jeg kan ikke tenke meg noen bedre oppdrag å få, enn brudestyling. Jeg elsker alt som har med bryllup å gjøre, og da spesielt stylingen.
Det er spennende å se den enkelte bruds smak, og enda bedre er det å få være med å gjøre henne vakker på den store dagen.

Jeg hadde prøvetime med en kjempesøt jente i går som gifter seg i slutten av august, og vi hadde noen virkelig hyggelige timer. Hun kommer til å bli en smashing vakker brud, det er det ingen tvil om. Veldig gøy å se at alt falt i smak :-)

Hvis du skal gifte deg, så vil jeg påstå at det er et MUST med prøvetime. Er det en dag i livet du ikke vil at ting skal gå galt, særlig med makeup og hår, så er det bryllupsdagen. Så selv om det koster litt ekstra, så er det absolutt verdt det.
På prøvetimen blir jeg kjent med bruden, og får se hennes personlighet. Jeg får høre hva hun har sett for seg, og så kan vi prøve alt sammen.
I veldig mange tilfeller, så ender bruden med å velge en annen frisyre eller andre farger til makeup'en enn det hun hadde tenkt, nettopp fordi man får se det på. Ikke minst så får jeg se hår-og hudkvalitet, slik at jeg vet hvilke produkter og verktøy jeg må bruke for at alt skal bli perfekt, og holde seg like fint hele dagen.

Det aller viktigste er at bruden vet hva hun får, så hun ikke får noen ubehagelige overraskelser den dagen det gjelder.
Jeg ber alltid bruden om å sende meg bilder av seg selv, og gjerne inspirasjonsbilder hun har. Da kan jeg gjøre mange av forberedelsene hjemme, og det er lettere å komme med forslag som kan passe akkurat med hva hun ønsker seg.

Utifra informasjonen jeg får, så lager jeg makeupkart, og til prøvetimen har jeg med meg et par forslag.

Forslagene jeg hadde med til prøvetimen i går.
Klassisk bronselook og en romantisk look i rosatoner.
Vi gikk for bronselooken, da bruden var sommerbrun og fin.

Utgangspunkt: Fargeblyanter i fine farger og ansiktsmaler :-)

Makeupkartene lager jeg på nytt etter prøvetimen. Her skriver jeg inn alle produktene jeg har brukt, så bruden har mulighet til å handle de inn, og tegner inn makeup'en så lettforståelig som mulig. Da kan hun prøve å legge den selv ved en senere anledning. Dette får hun igjen på selve bryllupsdagen, med navn og dato for dagen, så det blir helt personlig.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine