Fett får valkene til å sitte fast!

Når det kommer til kaker og desserter, så vil jeg beskrive meg selv som litt patetisk... Og litt stakkarslig...og ja, hysterisk... Hadde jeg gått til legen og forklart hvordan jeg oppfører meg rundt kakebordet, så hadde han nok helt sikkert klart å sette en diagnose på meg eller noe sånt. Jeg er helt idiot når det gjelder dette, og jeg kan få følelsen av at jeg dør hvis jeg ikke spiser opp hele kaken eller tar dessertskål nr. 5... Helt latterlig, men sånn er det. Jeg må være mest avhengig av sukker og fett i hele verden vil jeg tro.
Så hvis du er på diett og ryker på et kakestykke for mye, så tenk på meg. For jeg har garantert spist mer enn deg når jeg har falt for fristelsene :-)


Men forskere i Usa har funnet ut noe som kanskje kan hjelpe meg å tenke litt på hva som skjer når jeg faller for fristelsen...

De har nemlig funnet ut at kaloririke og søte saker ikke bare er fetende i seg selv. De aktiverer nemlig også gener som får kroppen til å holde på det fettet den allerede har.
Så det å si NEI til en fet kake eller dessertskål nummer 2, vil gjøre det dobbelt så enkelt for kroppen å bli kvitt overflødig fett.

Noe å tenke på neste gang jeg står og sikler over kakebordet, og lurer på hvorfor i all verden det ikke er plass til mer enn 5 kakestykker på tallerkenen...


Kilde:
FASEB Journal

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine