Lørdag - Veiedag og treningen

Da var jammen lørdagen nesten over, da... Denne dagen har gått superraskt?

Lørdag er jo veiedag for meg, og sist lørdag veide jeg 74,3 kg.
Jeg var veldig spent da jeg gikk på vekten i dag, og den viste 74,0 kg. 

Ikke akkurat det største vekttapet denne uken, med 300 usle gram, men det er ned, det er det viktigste! Og jeg vet fra før at det går både opp og ned, og står stille innimellom. Så jeg er veldig bestemt på at jeg skal være fornøyd uansett, så lenge jeg vet at jeg har vært flink med kosthold og trening. Dessuten så kan jeg ikke bare se på vekten når jeg trener både kondis og styrke.
Det som virkelig er spennende, det er målene. Men jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal måle meg før den 28. august, da har det gått akkurat to måneder siden jeg veide og målte meg for å starte trening og kosthold på nytt. Så det blir spennende! :-)

Jeg våget meg på trening i dag også. Jeg kjenner fortsatt at ikke alt er helt som det skal i håndleddet, men jeg ville så gjerne på treninga. Er livredd for å miste motivasjonen, så jeg ville prøve. Treningen gikk kjempefint, selv om jeg var ekstra forsiktig med styrken i dag. Jeg har bestemt meg for å gå til en fysioterapeut. Jeg har også smerter i en skulder, og i nakken, og jeg frykter at det kan bli kronisk hvis jeg ikke får undersøkt det.

Treningen i dag:
Styrke 45 min: Bryst og biceps
Kondis: Ikke sånn voldsomt mye, 15 min. rask gange til trening t/r, og 10 min. oppvarming.
Men flink har jeg vært synes jeg :-)


Tenkte at det kanskje er på tide å få kjøpt seg nye treningssko også. Disse skoene er de aller beste skoene jeg noensinne har eid, så jeg gruer meg faktisk til å kjøpe meg nye.
Det er adidassko, kostet ca. 1400 kr, og jeg har lett etter akkurat de samme, men jeg finner de ikke igjen. Det har sikkert kommet nye modeller, for disse er sikkert 3-4 år gamle, flaut nok. Men jeg klarer ikke kaste de, for de er helt perfekte på foten. Jeg har et par til også, de er fra Puma, men de er stivere på beinet, og ikke så gode å bruke når jeg trener kondis. Men et par nye av denne typen er jeg nødt til å ha nå, de råtner jo snart de her stakkars..

Lørdagsgodis og mat i dag:

Kjempegod mat, Biffstrimler med pommes frites, salat og dressing + bernaisesaus! Min kjære som disket opp. Han var egentlig overlykkelig han, over at det ikke sto "slankemat" på menyen :-)
Deilig med skikkelig klinemat! Den var hjemmelaget da vel og merke!


Det finnes ikke bedre enn yoghurtmandler! Skal du skeie ut, er dette iallefall mye bedre enn potetgull.
Yoghurtmandlene er stappfulle av fett og kalorier de også, men det er veldig mye mandlenes fortjeneste. Jeg sier fortjeneste jeg, for mandler har nyttig fett, selv om du ikke skal spise ubegrenset av det.

Posen tar meg ikke mange minuttene å fortære, det er helt sikkert. Farlig gode, og må prøves hvis du ikke har smakt det før :-)

Ha en kjempefin lørdagskveld videre! :-)

2 kommentarer:

{ S } | 21. august 2011 kl. 11:24 sa...

Søndag (idag) er min veiedag, men jeg glemte det helt av, siden jeg fikk sove litt ekstra (hurra!). Hadde nok ikke turt å veie meg hvis jeg hadde husket det, hehe, siden det har vært litt vel utskeielser i det siste. Huffhuff. Lavkarbo ble plutselig høykarbo :-S

Gratulerer med nedgang! Som du skriver, så er det jo ned selv om det "bare" er 300g.

Treningssko ja..jeg må defintivt kjøpe meg nye nå! Har brukt dem i hagen i en skråning jeg holder på å plante i, og de ser ikke ut!! De andre joggeskoene ble for små..mistenker at føttene mine ble bittelitt større iløpet av graviditeten. Hvis det går an.. Har brukt aerobicskoene mine til all trening de siste årene (aerobic og styrke), og de er nok eldre enn 3-4 år kan jeg love deg :-D Får lete etter nye nå da.

Sv: Jeg begynner 1. september med Jillian-opplegget, og du må bare hive deg på! Har bestilt "30 day shred" på play.com. Bestilte 3 andre treningsvideoer (bank i bordet), og fikk alt til under 200 kr! De har gratis frakt. Sånn ellers går det an å laste ned. De har den på pirate bay etter hva ryktet sier :-) Det skal være et ganske tøft opplegg, men når de 30 dagene er over skal jeg være så glad så glad :-D

{ Liv } | 21. august 2011 kl. 20:50 sa...

Jeg også glemmer å veie meg innimellom, men da jukseveier jeg meg litt sånn i dagene etter, så jeg vet sånn ca. Klarer ikke å holde meg en hel uke til da vet du ;-) Utskeielser gjør ingen ting, så lenge det ikke er flere av utskeielsesdagene enn de sunne, så det er ikke sikkert at det er så ille som du tror kjære deg :-)

Jo, tusen, takk, 300 g er ikke så mye, men jeg tenker at det er faktisk mindre enn jeg veide uken før, og da er jeg fornøyd uansett. Ellers er jeg redd jeg blir for opphengt i den vekten også, og da blir det plutselig et press, og det er beste måten for meg å miste motivasjonen på. Så jeg er happy! :-))

Jeg skal jammen ta meg en tur inn å titte på videoene du har bestilt, det var jo virkelig billig! Takk for tipset! :-)

Ønsker deg en super søndag videre Siv, og tusen takk for at du legger igjen så koselige kommentarer! Nå skal du se at Siv og Liv får opp tempoet i september *hihi*

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine