Min favorittkyllingmiddag!

Jeg er ikke så innviklet jeg da, når det kommer til å lage middag, men jeg er veldig opptatt av å få i meg sunn mat som smaker godt, og som kan få meg ned i vekt.
Jeg er også avhengig av å ha noen matretter som jeg kan lage på null komma niks, for er jeg i det rette humøret og ting tar for lang tid, så gidder jeg ikke. Andre dager kan jeg prøve ut og mikse og trikse, og bruke all verdens tid på kjøkkenet. Regner med at det ikke bare er jeg som er sånn? :-)

Når jeg må ha en sunn og god rett som er veldig rask å lage, så lager jeg dette. Jeg tror faktisk at jeg kunne spist det hver dag, i allefall over en laaang periode. Angelica elsker det også, så da er det jo greit da. Min kjære er vel ikke henrykt..

Når jeg lager denne middagen, så lager jeg alltid en porsjon ekstra, som jeg legger i matboks og inn i kjøleskapet.
Da har jeg supergod lunsj dagen etter.

Dette trenger du:

2 ss. olivenolje til steking
Kyllingfilet, ca. 150 g (ca. 1 stk) Lag 2, så har du til lunsj dagen etter du også :-)
Krydder: Paprika og pepper
1 pose med grønnsaksblanding/rotgrønnsaker/blomkål- eller brokkoliblanding - her varierer jeg mye så det ikke blir det samme hver gang.
2-3 ss. med fullkornsris. Her bruker du selvfølgelig mer hvis du vil, men det her er mengden jeg pleier å bruke.

Dette er alt du trenger å gjøre:

Kok opp grønnsakene, og la de dampe noen få minutter. De skal ikke bli helt myke.
Kok fullkornsris, jeg bruker alltid boil-in-bag.

Ha olivenoljen i stekepanna, og krydre skikkelig med paprika og pepper. Oljen skal være helt rød av paprikakrydder!

Når kyllingen er ferdigstekt, har du i kokt ris og grønnsakene, vender det i oljen i panna, og steker noen minutter til.
Da blir også tilbehøret saftig og godt. Tørr ris er noe av det verste jeg kan få ved siden av, men det får du ikke nå :-)

Alt blandes sammen...

... og spises og nytes! Enkelt og greit :-)

Kyllingen kan du bruke til mye forskjellig.
Jeg har brukt kyllingfileten i paprika og pepper til for eksempel salat ved siden av og dressing som jeg lager av mager kesam og pesto. Det er også kjempegodt og putte det i grovt pitabrød, eller fullkorns tortillalefse.

4 kommentarer:

{ marianne } | 17. august 2011 kl. 20:01 sa...

MM det ser så godt ut :o) Jeg skal få tak i rot grønnsaker i sverige også blir det sånn middag i helga :o)

{ Katrine } | 17. august 2011 kl. 20:34 sa...

Yummy! :D enkelt, godt og sunt! Jeg spiste nesten akkurat det samme til middag i dag,og har igjen til lunsj i morgen, genialt! hehe

SV: Tusen takk :-) ja, Kreta er flott! Og ikke minst var det godt og varmt! Ha en flott kveld videre :)

{ Liv } | 18. august 2011 kl. 10:15 sa...

Marianne:
Ja, da har du middagen klar til helgen. Jeg kunne helt seriøst levd på dette! Gleder meg til å høre om du liker det så godt som jeg gjør :-)

Katrine:
Jeg også har igjen til lunsj i dag! Gleder meg allerede! Flinke er vi også, som spiser sunt!:-)

Ha en fin dag, begge to! :-)

Klem fra Liv
-------------

{ Unknown } | 18. august 2011 kl. 21:35 sa...

Dette så jo virkelig ut som snaddermat :D

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine