Svinefilet med salat og løkblanding


Hvis du trenger en rask, god og sunn middagsrett etter en kaloririk lørdag for eksempel, så skal du prøve denne! Bruk det gjerne som en god lunsj også, for dropper du løkblandingen kan du ha alt sammen i en matboks, og ha med på skole eller jobb :-)

Også denne retten varierer jeg veldig med, enten du liker kokte grønnsaker eller salat, eller kanskje vil ha kjøttet og salaten i en tortillalefse.

Det er egentlig bare å lage sin egen vri, men denne gangen lagde jeg det slik:


Du trenger:

1 ss. olivenolje til steking
Svinetfilet i strimler (eller strimle det selv)
Krydder: Det du liker best, men jeg bruker paprika og pepper, som er mine favoritter
1 løk
1 vårløk
1 fersk rød chili
2 fedd hvitløk i marinade
Mager kesam
Grønn eller rød pesto (den røde pestoen gjør at dressingen får litt søtere smak)
Sitrondråper
Salat

Slik gjør du:

Venstre: Stek det strimlede svinekjøttet i oljen og krydderet. Sett på lokk, så kjøttet blir skikkelig mørt.
Midten: Hakk opp løk, vårløk og chili i små biter og stek det i sjyen etter kjøttet. Press hvitløken over og bland den inn.
Bruk også en teskje av marinaden fra glasset.
Høyre: Jeg kjøper dette glasset med marinerte hvitløk i sverige.

Venstre: Bland magerkesam sammen med pesto (jeg har brukt grønn denne gangen), pepper og sitrondråper. Jeg bruker 4 ss. kesam sammen med 1 ts. pesto. Smak til med pepperet og sitronen. Her er det smak og behag.
Høyre: Dressingen ferdig blandet. Ser litt mer innbydende ut enn bildet til venstre, kanskje? ;-)

Lag salaten, og så er det ferdig til og spises!





1 kommentarer:

{ S } | 21. august 2011 kl. 22:34 sa...

Nam! Den dressingen må jeg lage en gang, hørtes og så god ut! Har aldri tenkt på å ha pesto oppi rømme, kesam eller noe. Veldig glad i den røde pestoen, så skal prøve med den :-)

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine