Finn den perfekte festkjolen til din kroppsfigur!

Det er vel ingen tid på året som det selges flere kjoler enn akkurat nå. Man tenker på hva slags kjole det blir til jul- og nyttårsfestlighetene, og lurer på hva slags farge og lengde man skal velge.

Men tenker du på å handle riktig kjole til akkurat din figur? Det kan nemlig avgjøre om du blir helt fornøyd eller ikke.

Er du:

Liten over brystet

Er du liten over brystet som for eksempel Kate Moss, og er så heldig at du ikke behøver å bruke bh under kjolen? Da er det veldig fint å bruke kjoler med spaghettistropper. Ønsker du at brystpartiet skal virke fyldigere, vil detaljer i utringningen være med på å skape den illusjonen. Enten i form av smykker, eller måten stoffet er sydd på, for eksempel rysjer. Sort kjole fra KAUFMANFRANCO - her

Liten og nett

Kylie Minogue er prototypen på en nett og liten figur, og hun fremhever den virkelig på beste måte. Er du også liten og nett, skal du først og fremst fremheve det! Figurnært og kort er aller mest kledelig, da forlenger du kroppen og fremhever kurvene. Kjolelengde over kneet er finest til deg, og spaghettistropper er fint til denne figuren også. Store, lange kjoler eller kjole i A-linje vil bare drukne deg, og få deg til å se kort ut. Vil du forlenge bena enda mer, bruk sko i lyse farger. Den sorte kjolen fant jeg her.

Fyldig og sensuell

Queen Latifah vet å kle seg, og denne kjolen er helt riktig for hennes figur. En skjortefasong på kjolen er veldig stilig for denne figuren, for den fremhever fyldige, fine former. Denne kjolen er like fin med lengde både over og under kneet, og ønsker du å fremheve midjen legger du til et belte. Ønsker du oppmerksomheten bort fra hofteområdet, er det fint med detaljer i halsen.
Vil du ha fokus bort fra for eksempel armene, får man denne type kjole med både korte og lange ermer. Velg mønster eller striper for slankende effekt. Her kommer det nesten bare an på fantasien din :-) Kjolen til høyre fant jeg her.

Bottylicious!

Jennifer Lopez er dronningen av booty! Dette er også min fasong, og på godt norsk så kaller vi denne for pærefasong. Rett og slett fordi vi har mer fylde på underkroppen, og vi er gjerne veldig smale i overkroppen. Derfor ser vi også smashing ut i klær med A-linje. Jeg har forsøkt å vise det på bildet i midten. Fasongen er smalest øverst, og bredere nedover. Akkurat som en A. Grunnen til at A-linje er fint på oss, er at den fordeler fyldigheten over hele hoftepartiet så det ser smalerere ut. Her velger man også lengde etter anledning og hva man trives best med. Men husk at hvis du er kortere i underkroppen, så vil bena virke enda kortere jo lenger nedenfor kneet skjørtet går. Men det handler også om smak og behag. Kjolen fant jeg her.

Brede skuldre

Ønsker du en illusjon om at skuldrene dine er litt smalere enn de egentlig er, så er halterneck et veldig godt valg.
Halterneck passer forøvrig til alle figurtyper, og det er nok en av grunnene til at det blir veldig ofte brukt. Du finner halterneck i korte og lange utgaver, enkle eller detaljerte. Velg en som passer inn i din personlige stil.
Bildet til venstre er fra Alexander McQueens kolleksjon, høst 2011. Kjolen til høyre fant jeg her.

Stor over brystet

Taylor Swift i glitrende kjole med fokus på midje og bryst. Det fremhever brystet, så vis det frem enten du har mye eller lite. Denne stilen er ekstra fin hvis du har mye. Dessuten holder det alt bedre på plass, så du slipper å gå og passe på hele tiden. Hvis du ikke liker denne fasongen, men alikevel ønsker støtte rundt brystet, så prøv et korsett under kjolen, det gjør samme nytten. Kjolen til høyre fant jeg her.

Jeg håper at dette kan være med på å finne Drømmekjolen med stor D! :-)

2 kommentarer:

{ Maria } | 12. november 2011 kl. 14:26 sa...

Takk for tipsene! Jeg vet at A-linjeformede kjoler er veien å gå for meg, men jeg synes det blir for "søtt", liksom... Målet for julekjolen i år får være å finne en som er litt "tøffere" :D

{ Liv } | 14. november 2011 kl. 09:53 sa...

Maria:
A-linjet er også det som passer best for meg, for vi har samme fasong, men bruker så klart andre ting også. Bildet over valgte jeg for på den kjolen så er det veldig tydelig hva en A-fasong er:-) Det viktigste er at vi føler oss fine, og det kan så klart være andre fasonger også. Gleder meg til å se hva slags kjole du velger :-)

Ha en super dag!
Klem fra Liv

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine