Velg riktig klipp og unngå dårlige hårdager!

Å velge riktig klipp for deg har alt å si for om du vil bli fornøyd og om du vil unngå dårlige hårdager.

Et godt eksempel er meg selv. Jeg har som tidligere nevnt superlangt hår. Alt håret har vært langt, panneluggen også, for inntil et par måneder siden. Jeg synes det er så fint med helt rett hår med tung pannelugg, så jeg gikk til frisøren og klipte opp panneluggen min. En såkalt side cut fikk jeg.

"Nå skal jeg bli skikkelig tøff  og få litt ekstra attitude", tenkte jeg, og jeg var kjempefornøyd når jeg gikk fra frisøren med panneluggen min og nyrettet hår. Men det ble med den dagen, for jeg er så lite flink til å stashe og rette og ordne. Jeg er mer den topp- og hestehalepersonen. Men da så det jo plutselig merkelig ut med kort pannelugg. Så hva gjorde jeg? Joda, satte opp panneluggen igjen, akkurat som jeg gjorde da den var lang. Med spenner.
Frisyren jeg hadde klipt passet nemlig ikke i det hele tatt for mine vaner og den tiden jeg har til rådigehet, så jeg ødela egentlig den kule frisyren med å gjøre det lettvint for meg selv.

Å velge riktig frisyre har alt å si. Du vil jo gjerne holde frisyren like fin fremover som da du gikk fra frisøren.

Noen tips:
  • Ikke gå for en supertrendy, avansert frisyre hvis du bare har ti minutter å bruke om morgenen. En god klipp skal få håret til å nesten falle på plass av seg selv.
  • Hvis du ønsker deg en rett og elegant frisyre som for eksempel Jennifer Aniston har, så kan jeg nesten garantere deg at den kommer til å bli et mareritt for deg etterhvert hvis du har naturlige krøller. Det betyr mye jobbing med rettetangen.
  • Det viktigste er at du velger en frisyre som passer deg og din hårtype. Gå for det klassiske og style det heller trendy de lux til spesielle anledninger.
  • Ikke gå helt i andre enden av dine naturlige farger. Bleker du for eksempel sort hår platinablondt eller gir tynt og fint hår en kraftig og tung permanent er jeg nesten sikker på at det kommer til å gi deg noen dager ekstra med dårlige hårdager.
Og så får vel jeg bare ta meg selv i nakken, å bli litt flinkere til å stashe med håret. 10 minutter ekstra om morgenen, kanskje?
De kan jeg jo faktisk stjele fra de to timene jeg bruker når jeg skal bort.. ;-)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine