De 10 styggeste "trendene" - våren 2012

Dette er en uformell kåring, gjort av meg selv. Hvert år så dukker det opp innimellom alle de spennende og lekre trendene, noen antrekk som er så hinsides alt som har med stil å gjøre, at man lurer på hva designerne egentlig tenker på.
Dette har jo mye med å vise kreativitet og god fantasi å gjøre, og at designerne kan få vise hva de er i stand til å skape.
Men noen ganger så går de så langt at det ikke ser ut som om de er i nærheten av å ha stil-eller fargesans engang.

Dette er i følge meg, de 10 styggeste for vår og sommer 2012:


La oss starte med brudeparet...Fra Yohiji Yamamoto. Jeg tenker det er mange brudepar der ute nå, som klør i fingrene etter å kopiere denne stilen. Hva kan vi trekke frem her?
Hodepynten til bruden? Er man egentlig sikker på at det er riktig dame under der? Tennisskoene? Selve kjolen? Jeg synes også at det er riktig så classy at bruden går med hendene i lommene opp midtgangen. Og brudgommen? Eller er det en brud, det også? Lilla leppestift, bollesveisen, lengden på buksene. Herlig...IKKE...Jeg blir nesten sur når jeg ser på bildet, og skjønner at jeg ikke deler humoren til "designeren".


Jeremy Scott går for cowboylooken på sine modeller. Gavetips til kjæresten kanskje? Et av disse plaggene? Her får man jo alt! Kaktusmønster, frynser og og dyremønster. Alt som trengs for å lokke kuene hjem fra jordet om kvelden. Har det blitt mørkt, er det også mye lettere for kuene å se deg når du roper, på grunn av de knalle fargene... Særlig rosa synes jeg gjør seg på en barsk cowboy...


Synes du typen din er litt for barsk og mandig? Demp det ned ved å la han følge moten fra Custo Barcelona (venstre), Thom Browne (midten) eller fra Timo Weiland (høyre). Her er det feminine blomsterdetaljer og annet herlig mønster på både kjoler og skjørt. Får han ikke kontakt med sin feminine sider med noe av dette, så vet ikke jeg...


Venstre: Tim Hamilton. Sykkelbukser i skinn må jo matches med en pen bluseoverdel, det er klart den må det, gutter!
Litt våget over brystet og med utsvingte ermer, for ikke å glemme militærboots for å barske opp antrekket, det er det som gjelder for våren..
Midten: Thom Browne. Dette er nok akkurat hva gutta ønsker vi skal gå i til våren, mer har jeg ikke å si..
Høyre: Libertine. Og dette er slik vi jentene ønsker å se gutta. I glittertopp og truse med lekent mønster. Utseendet - den sykelige tynne kroppen + den gustengrå/blå huden går jeg ikke inn på engang.

Og nå er jeg nødt til å hvile øynene mine...

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine