Frokost – “min axa spesial”

Dette er i følge meg, verdens beste frokost. En “pimpet” utgave av Axa 4 korn. :-)
Jeg har egentlig aldri vært så veldig glad i frokost, og når jeg skulle snu kostholdet mitt så visste jeg også at det innebar en solid frokost hver morgen. For å klare det, så måtte jeg ha noe som virkelig smakte godt, og ut av det fikk jeg “min axa spesial”.


Blandingen min har jeg i en kjempestor kakeboks. Da kan jeg blande 2 pakker av gangen, da har jeg ferdig frokostblanding lenge. 
 
 
Bland inn yndlingsnøtter, tørket frukt og lignende. På bildet har jeg pistasjnøtter, mandler, tørket jordbær og tørket banan. Pass på å ikke overdrive, det er mye kalorier i nøtter, og i tørket frukt er det dessuten sukker. Så alt med måte, dette er bare for å få litt andre smaker enn selve kornet.  Jeg prioriterer nøttene, for de har mange helsebringende effekter. Nøttene må være usaltede og naturlige!
 
 
Ferdig blandet i stor kakeboks.

Denne spiser jeg ca. 100 – 150 g av hver morgen, med 1 dl. ekstra lett melk, eller yoghurt. Den får i gang “maskineriet” mitt til de grader, og holder deg mett lenge.
For tiden har jeg kun i pistasjnøtter og valnøtter. Jeg har kuttet ut de tørkede fruktene, og spiser heller blandingen med masse friske blåbær og jordbær. Jeg som før ikke var glad i frokost, klarer meg nå ikke uten, for den er så god. :-)
 
 
Friske jordbær er og blir det beste :-)



0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine