Ny frisyre? Hvem skal du høre på?

Hvis du er oppsatt på å få en frisyre som både kler deg og er deg, så er det av og til lurt å søke råd hos "utenforstående".
 
Det som er viktig når du søker råd hos andre, er å utelate dine egne meninger så du ikke påvirker andres mening.
Ikke fortell hva du liker eller ikke liker før du har hørt deres ærlige meninger og råd. Andre ser deg nemlig helt annerledes, og uten den kritiske innstillingen vi gjerne har til oss selv.
Overhør den dømmende delen av deg selv, og hør på rådene fra andre!
 
Du kommer til å bli overrasket over å få tips til frisyrer og stil du antakeligvis ikke har vurdert engang.
 
Hvem bør du høre på?
  • Din bestevenninne/venn eller andre nære venner
  • Andre brutalt ærlige mennesker.
  • Frisøren din
  • Andre som har erfaring i farge, stil og hårstyling
Hvem bør du ikke høre på?
  • Deg selv!
  • Kjæresten din
  • Menn generelt (selvfølgelig ikke alle) De vil bare slippe unna slike spørsmål ved å svare noe de vet at du vil høre. (Snilt det altså, men..)
  • Din mor eller noen som bor sammen med deg. De kjenner deg så godt at de vet akkurat hva du liker eller ikke liker. Og litt av det samme som ovenfor.
Spørsmål du bør stille de til de du søker råd hos:
  • Vil du si din ærlige mening?
  • Hvilken ansiktsfasong vil du si at jeg har?
  • Hvilke trekk i ansiktet er mitt sterkeste?
  • Hvilket er det svakeste?
  • Hvilken farge vil du si at jeg har på øynene?
  • Hvilken fargetone er det i huden min? Kald eller varm?
  • Beskriv fargetonen min slik som du ser den?
  • Kler jeg kort eller langt hår best?
  • Burde jeg farge håret, og i såfall lys eller mørk?
  • Hvis du var meg og skulle skifte stil, hva ville du gjort?



0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine