Gravid? Behold HOT- faktoren!

Er du gravid så må jeg først si gratulerer så mye! Du har masse spennende i vente! :-)

Når man er gravid vet jeg av egen erfaring at det kan være vanskelig å føle seg vel til tider, og jeg husker at jeg syntes det var vanskelig å se og føle seg fresh, både i klær, hår og makeup. Noen dager ble liksom alt feil...
Da var det veldig enkelt å ty til store og bomsete komfortklær, som vi alle vet ikke passer til alle anledninger, og som i hvertfall ikke får deg til å se stiligere ut. Men gode, det er de!

Takk og lov så er det noen som har tenkt på det, og lager stilige mammaklær blant annet. Nå kan du faktisk se skikkelig HOT ut igjennom hele svangerskapet. I tillegg til den ekstra fine gløden du har fått helt gratis! :-)

Investér i mammaklær!
Første bud er faktisk å investere i mammaklær som sitter fint og for all del er komfortable. Tro meg, det er IKKE gøy å snøre igjen jeansen din med hyssing ettersom magen blir større. Det gjorde jeg, for jeg SKULLE ha jeans jeg! Og det var ikke komfortabelt heller. Takk og lov så skjønte jeg at det ikke nyttet å holde på sånn, ganske fort :-)
Hvis klesbudsjettet holder, så investér også i noen få plagg til penbruk, så kan du mikse og matche og få flere antrekk ut av få plagg.

Tenk langsiktig
Hvis du planlegger å få flere enn ett barn, tenk klassisk når du handler. Klassisk stil går aldri av moten, og skulle du bli gravid igjen, så har du klær som fortsatt er stilige og tidløse. Det er også lettere å selge klassiske mammaklær!

Bytte med venninner
Kanskje du har noen venninner som også har vært gravide, så det er mulig å låne eller bytte noe med de?

Vær åpen for å skifte stil
Det er ikke sikkert at stilen du hadde før du ble gravid er like stilig nå, så ikke heng med hodet selvom du ikke har mulighet til å gå i det samme. Vær kreativ og åpen for andre løsninger. (Det var det jeg skulle ha gjort før jeg gikk for hyssing på jeansen!) Husk at det er noe som heter høygravid, og da er det du elsket å gå i før utelukket! :-) Det kan bli spennende å finne en ny stil!

Det er ikke bare klærne det kommer an på
Noen ganger så er det ikke bare klærne det kommer an på når det gjelder å føle seg litt ny og fresh. Ta deg en tur til frisøren, klipp tupper, få hodebunnsmassasje eller en hårkur? Husk at når det kommer til graviditet så kan den gjøre at for eksempel hårfarger og lignende behandlinger ikke tar som det pleier, så forhør deg litt om det først. Ellers kan en tur til hudpleier også gjøre underverker :-)

Ikke legg press på deg selv!
Mammamagasiner er ikke noe bedre enn det andre jenteblader er, når det kommer til å servere flotte, perfekte og energifulle damer på forsiden. Ikke heng deg opp i de, og tro at du må være sånn. Eller at det er vanlig å se sånn ut for den saks skyld,
FOR DET ER DET IKKE!
Det er helt vanlig at man ikke føler seg på topp en dag, for så plutselig være høyt oppe igjen. Det er hormonene som snakker, og vi kan ikke gjøre noe med det! (Hører dere det, gutter?)
Ikke tenk på så mye annet enn å nyte dagene, og se ekstra bra ut når det betyr noe for deg!

Det er nemlig ikke like lett å tenke på stil og matching av sko når man henger over toalettskålen fordi morgenkvalmen har overtaket, eller at de matchende skoene ikke passer fordi du har så hovne føtter.

Men når du føler for det, eller til en spesiell anledning! Ja, da kanskje du kan ha nytte av disse tipsene :-)

Lykke til, mamma! :-)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine