Når ting går helt galt hos frisøren..

Vi har vel alle opplevd marerittet med å ende opp med en stygg frisyre hos frisøren...

Håret er det siste av hele pakka vår, og de fleste jenter synes håret er aller viktigst når det kommer til utseende, tror jeg.
Det gjelder iallefall for meg. Det er ikke hver dag jeg gidder å sminke meg, men jeg klarer ikke gå utenfor døren uten å ha gredd håret :-)

Det som er så rart, er at når det gjelder alle andre butikker vi handler i, så bytter vi varene eller får igjen pengene hvis vi ikke er fornøyde. Det har vi ingen problem med. Men når det gjelder besøk hos frisøren, nei da sier vi pent tusen takk når frisøren spør om vi er fornøyde, og så går vi hjem og lider i stillhet mens vi lurer på hvor lenge vi må holde oss innendørs nå før det vokser ut igjen... 

Det vi i stedet må gjøre, er å bli flinkere til å være ærlige når vi ikke er fornøyde hos frisøren. Fortell på en pen måte at det ikke var helt det du hadde sett for deg. Du har nemlig like stor rett til å klage på "varen" der.

Hvis det er styling som er tilfelle, spør rett og slett om hun/ han kan lage en annen frisyre. Hjelp til og forklar så de forstår deg rett.

Hvis det er en klipp som er problemet så er det verre å "ugjøre" klippen, det går som kjent ikke an å lime på håret ditt igjen, men hvis du er ærlig og legger frem på en høflig måte at du ikke er fornøyd, så er frisørene som regel ikke vonde å be.
Husk at dette er et håndarbeid, og de vil ikke at du skal være misfornøyd og fortelle hvor dårlige de er til andre potensielle kunder. De vil garantert tilby deg en gratis klipp, farging eller ett eller annet for å veie opp at du ikke var fornøyd.
I mange tilfeller gir de deg pengene tilbake også, vi må bare være litt tøffe å si i fra!

Skulle det by på noen problemer, så spør om å få snakke med daglig leder. Det løser seg i 99 % av tilfellene, slik at du kan gå ut av frisøren som en fornøyd kunde, og salongen er også fornøyde, for de ga deg god service, noe som tilsier at du alikevel har lyst til å komme tilbake.

1 kommentarer:

{ Unknown } | 25. august 2011 kl. 21:14 sa...

Ja, det er viktig å gi beskjed enten man er fornøyd eller ikke ;)

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine