Fra jobb til fest! Styling to go!

Det å gjøre om det daglige antrekket til en kveldslook hvor du er klar for party eller middag eller hva nå enn det måtte være, er faktisk ikke så vanskelig som man skulle tro. Du må bare ha litt fantasi, og vite hvordan du gjør det på lettest og raskest mulig måte.

Dette er tips for de som for eksempel skal ut etter jobb eller skole, og ikke har tid til å gå hjem for å skifte. Da har du vanligvis ikke allverdens med tid heller, men det er små justeringer du trenger å gjøre for å spare tid, men løsningen er å planlegge litt på forhånd.

Hår og makeup:
Jeg har skrevet innlegget - "Fra jobb til fest! Beauty to! " før, så der finner du tipsene for hvordan du forvandler daglook til kveldslook for håret og sminken :-)

"Nydusjet" og fresh!
Selv om håret, sminken og klærne er viktige for kvelden, så er det vel ikke akkurat drømmen å gå ut etter jobb uten å få tatt en dusj først. Synes nå jeg i allefall. Men i toalettmappen som vi stort sett alltid drasser på, bør det ligge en minireisetannbørste og tannkrem. Sleng også med en liten pakke med våtservietter. Denne tar ingen plass, og det er enkel måte å føle seg litt freshere på, når man har jobbet en hel dag. Ikke glem deodorant heller. Og gidder du ikke å ha med dette i toalettmappen hver dag, så planlegg litt på forhånd så du får med deg disse tingene den kvelden dere skal ut.

Skift raskt fra dag- til kveldsantrekk
Hvis du har planlagt litt på forhånd og vet at du trenger en litt annen vri på antrekket enn det du har på deg, så er det lurt å velge seg ut et antrekk som lett kan omgjøres uten å styre for mye. Det kommer jo selvfølgelig an på om det er en casual eller pyntet avtale du skal til på kvelden.
Er det casual betyr det at det er en litt avslappet, men pen stil. Her kan du for eksempel velge et par mørke jeans og sort overdel. Ballerinasko og enkle smykker er for eksempel fint til dette. Når du da skal ut etter jobb er det enkelt å gjøre om antrekket med et par høyhælte lekre sko, et stilig belte og en veske som passer til kveldsbruk, for eksempel en clucthveske. Enkelt og greit, men det ser superchic ut, og du har tilført antrekket litt pyntet stil.


Tilbehør - tilbehør - tilbehør
Tilbehør kan forandre hele antrekket ditt, det har jeg vel nevnt 1, 3, 47 ganger før? ;-)
Har du en enkel sort kjole på deg til dagtid for eksempel, så er det ingen grense for hvordan du kan sprite den opp til kveldsutgaven, særlig hvis du velger litt fargerikt tilbehør til det sorte! Det beste med tilbehøret er jo at du ikke trenger å gjøre mer enn å ta det på. Det kan du jo nesten gjøre når du kommer frem også, hvis du har skikkelig dårlig tid.

Skobytte!
Sko kan også forandre hele antrekket, særlig hvis du er vant til å gå med litt lavere sko om dagen, og glammer opp antrekket med et par skikkelig høye pumps. Har du klassiske, litt mørke farger på antrekket du skal gjøre om for kvelden, ta med deg et par pumps i en sterk farge. Det kan aldri slå feil, og er en kjemperask måte å forandre hele looken på!

3 kommentarer:

Anonym | 29. oktober 2011 kl. 18:40 sa...

Vet du at du har dårlig innflytelse på meg?
I dag dollet jeg meg litt opp, bare for å dra på butikken og gjøre una helgehandelen. :)
Høyere sko enn vanlig, smykke, sjerf, ny jakke.. Følte at selvtilliten vokste for hvert skritt. Med litt hæler blir jeg fort over 175 cm, så føler meg jo SÅÅÅ høy! :)

Liker bloggen din kjempegodt, spennende å få tips om sånt som jeg ikke er noe god på selv!

Ha en flott lørdagskveld!

Klem fra Hilde :)

{ Liv } | 30. oktober 2011 kl. 10:03 sa...

Hilde:
Nei, nei, jeg har god innflytelse! *hihi* Så kjempegøy å høre! Det beste med denne kommentaren er at du skriver at selvtilliten vokste for hvert skritt! Du aner ikke hvor glad jeg blir av det! For det er hele meningen med bloggen min, at man skal kanskje snappe opp noen tips, som gjør at man ser annerledes på seg selv, i positiv retning! :-)
Og du, hvis du føler deg høy rundt 175 MED hæler, så kan jeg fortelle at jeg er 172 på strømplesten, så jeg kan ende opp i 185 cm. høyden, jeg! Men alikevel har jeg nesten bare høye sko, for jeg elsker dem! :-)
Husk at meningen med styling, makeup og jåleri er å fremheve det fine du har fra før! :-)

Du reddet dagen min med denne kommentaren, kan jeg få bruke den i et innlegg?
Stor klem! :-)

Anonym | 30. oktober 2011 kl. 11:32 sa...

Hei igjen! :)
Det er klart du kan bruke kommentaren i et innlegg!
Jeg er 170 cm uten sko, men greier ikke lenger å gå på skyskraper hæler, kommer nok litt av kiloene som har lagt seg rundt om kring.. 6-7 cm hæler holder for meg, og er akkurat nok til at jeg føler meg høy (og småsexy).. ;)

Stor klem tilbake!

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine