Tips til klassisk høstsminke

Nå er det virkelig høst for alvor, og vi går kaldere tider i møte. Dessverre vil jo jeg si, jeg som er stor motstander av både høst, vinter og kaldere vær...

Det er ikke bare sommerklærne som byttes ut med varmere plagg, men vi forandrer også sminke. Både farger og produkter. 

Selv om vi følger med på trendene for sesongen, og hvilke farger som er in, kan det kanskje være greit med noen små tips for å få frem det beste når det gjelder farger og stil til akkurat deg  :-)

Det som er fint med høsten når det kommer til farger og trender, er at vi har en tendens til å velge farger på sminken etter klærne vi har på oss i større grad enn om sommeren, for da har vi gjerne en ekstra glød i huden fra før og trenger nesten ingenting.

Øyne:
Her kan du virkelig utnytte fargene du har på klærne dine. Høsten er gjerne jordfarger i brunt/grått og beige/offwhite. Når det gjelder brun- og gråtoner har du "lov" til å bruke litt ekstra, for det vil aldri bli samme hardheten som ved sort. Toner av grønt er også kjempefint til de klassiske høstklærne, ja egentlig alle fargene du ser rundt deg på høsten. Plomme eller duse toner av lilla er også farger som er nydelige til naturfarger.
Her kan du variere mellom de lyse, duse tonene til dagmakeup og de litt mørkere tonene til fest. Vanskeligere er det ikke :-)


Eyeliner
er et smart valg for høstmakeup'en, da det er lettere å leke med farger uten at det blir for mye.
Bruk en kontrastfarge til øynene dine, så får du ekstra glimt i øyet, samtidig som øyefargen din blir mer intens.

Maskara
er et must, uansett hvilken årstid det er, og på kveldstid kan du gjerne legge et ekstra lag for å få mer intens look.
Prøv gjerne en brun maskara på dagtid for en mykere look.
Den er mørkere enn du tror, men sparer deg for det harde som den sorte gir.


Lepper:
Nå er nesten alt lov, men ekstra stilig er det hvis du tør å gå for en av de dype plommefargene. Går du for en dyp farge, så sørg for at øyemakeup'en er litt dusere. Bruntoner i alle varianter er også alltid en vinner, og passer sammen med alle stiler og anledninger. På dagtid er det fint med en nud leppestift eller gloss.


Kinn:
I sommersesongen er det kanskje ikke sikkert at du bruker rouge en gang. Kanskje du bare koster over litt solpudder fordi huden er brun og fin fra før.
Men er det én ting som gir glød og fresht inntrykk når sommerbrunfargen forsvinner, så er det rouge.
Det trenger bare være en dus og naturlig tone, men det gjør en enorm forskjell i kinn som ikke har særlig farge lenger. Klassiske farger er for eksempel beige toner, matt rosa eller en dus og varm fersken. Det er alle farger som glir fint inn i hudtonen.

3 kommentarer:

maianne | 13. oktober 2011 kl. 16:11 sa...

Er så fint når man sminker seg sånn som bildet øverst :) Jeg er så kjedelig jeg så ender bare med mascara og litt på leppa :( tror jeg trenger et sminke kurs jeg :)

{ S } | 14. oktober 2011 kl. 11:34 sa...

Høst ja..Det var virkelig bikkjekaldt her om dagen, selv om det var sol. Optimistisk tok jeg på meg en SINGLET og kun regnjakke over da jeg skulle gå trilletur. Holdt på å fryse ihjel! Men; sol og kaldt er bedre enn regnmåneden vi hadde nettopp ;-)

Igår hadde jeg faktisk plomme-lilla øyenskygge på meg, til en forandring. Synes det passet godt til klærne mine som var i typiske høstfarger. Og RØD lipgloss..! Noe bra er det med høsten hvertfall.. :-)

{ Liv } | 15. oktober 2011 kl. 11:05 sa...

Marianne:
På høsten så kan vi tillate oss litt mer farger og sminke vet du, for da går gløden fra sommeren bort. Eller..glød fra sommeren.. Den sommeren vi har hatt med regn gir vel ikke så mye glød, men solariumet da iallefall *hihi* Prøv deg frem, det er så lite som skal til :-)
I morgen (søndag) skal jeg teste leppestifter fra Yves Rocher, og da skal jeg lage to sminkelooker til, så da kan du se på de når jeg legger de ut, så kanskje du får noen tips :-)

Siv:
Æsj, det er så kaldt her også allerede at jeg har bare lyst til å gå i hi...Jeg er stor motstander av høst og vinter :-)Men enig med deg i at det tross alt er litt bedre når det er sol!

Plommefarget øyeskygge er nydelig! Nå vet jeg ikke hvilken farge du har på øynene, men har du grønt i dem, så har du truffet blink med denne fargen, for den får det grønne til å bli ENDA grønnere :-)
Rød lipgloss er noe av det fineste jeg vet, for hvis man elsker røde lepper, men synes det blir for intenst, så er det perfekt med rød gloss, som myker opp, og samtidig er rød! Stilig!

Ha en super helg, Marianne og Siv

Klem fra meg :-)

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine