Veiedag - Lørdag 29.10.11

Denne uken har jeg blåst i alt som heter kosthold, siden jeg er syk. Det har rett og slett vært umulig å lage mat fra bunnen av, og passet på måltidene mine hver 3-4 time når man ligger rett ut. Så jeg tenkte rett og slett at det får bare bli som det blir.
Jeg er også lært opp hjemmenifra, til at den som er syk blir skjemt bort litt ekstra, og får litt godis og sånn ekstra. Så når min "stakkarslige" stemme har pepet om Ben & Jerry Strawberry Cheese Cake, ja da har min kjære ordnet det :-) Og jeg har gaflet innpå og kost meg. Syk må vite, en litt god unnskyldning for at jeg har lov!

Men jeg har oppdaget noe nytt og verdifullt da, etter å ha lagt om kostholdet mitt. Jeg kan ikke huske sist jeg spiste gatekjøkkenmat, og det var vi ganske fæle til før. Torsdag denne uken skulle min kjære bort og bestille mat, vi skulle ta det lettvint. Jeg ville ha biffsnadder med pommes frites og salat. (syk, må vite, fortjener sølemat også!)
Når denne "maten" kom på bordet, så tror jeg at jeg spiste 3-4 gafler jeg, før jeg holdte på å kaste opp av klinet som var i den boksen. Æsj! Blaut løk, seigt slintrete kjøtt og halvkald pommes frites. Og alt dette var sauset inn med bernaise.
Nei vet du hva, konklusjonen min var, at jeg liker ikke sånn mat lenger, og lengtet til min hjemmelagede som jeg ikke orket å lage. Men jeg ble glad, for der kan man se hva omlegging av kosthold og nye vaner kan gjøre. Så nå vet jeg at det ikke nytter å friste meg med gatekjøkkenmat lenger, for jeg ble bare så kvalm altså! Nei til uken så blir det noe godt og hjemmelaget igjen! :-)

Vekten denne uken:
600 gram ned fra forrige lørdag! Whoho!!

Jeg er superfornøyd, jeg! Hele 600 gram ned, selv med Ben & Jerry, kransekakestenger, gatekjøkkenmat, og nesten ingen trening denne uken! Og jeg har foresten en BMI på 23,8 nå, noe er normalvekt til min høyde. (172 cm.)

Nå er jeg bare 400 usle gram unna 60-tallet, så målet mitt nå er å klare det til lørdagen igjen. Forutsetningen er at jeg er frisk igjen da, men hvor lang tid skal man være syk, da?! *utålmodig*

Ha en kjempefin søndag!


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine