Fyldig figur? Fremhev den!

Følg gjerne bloggen min med Bloglovin

Nå er det så mye snakk om slanking, trening, kosthold, sunnhet, og ikke minst snakk om hvordan man skal og burde se ut i forhold til størrelse og kroppsfasong. Og alle blir påvirket i større eller mindre grad. Jeg også, absolutt, jeg har jo selv lagt om kostholdet, trener og prøver å gå ned til ønsket vekt for tiden. Jeg har klare mål, og skal lykkes! Men det er for min egen del, ikke for å ligne på en eller annen kjendis eller modell.

Med alle de "gode rådene" vi får servert hver eneste dag for å bli tynne, er det overhodet noen som tenker på at det faktisk er mange som elsker sin fyldige figur? At en fyldig figur er prototypen på kvinnelige former og kurver? Man kan jo bli forvirret av mindre. Her er man faktisk i utgangspunktet kjempefornøyd med seg selv, men så blir man pepret full hver dag av ekspertene som sier at slik skal vi ikke se ut...Kan du tenke deg hva det gjør med selvtilliten til folk?

Vil vi strebe etter bildet til venstre, eller bildet til høyre?
Når du ser på bildene, så vil jeg tro at svaret er ganske enkelt?

Personlig så har jeg en fyldig figur. Jeg har smalt liv og mye rumpe, og tro meg, den rumpa har forårsaket mye fortvilelse opp igjennom. Jeg har hatet det, forsøkt å skjule den med klær (som egentlig ikke gjør noe annet enn å fremheve den på feil måte!) Og det verste er at jeg har nesten klart å innbille meg selv at andre får helt sjokk av hvor stor den er (!)
Det er ikke så veldig mange årene siden at jeg faktisk forsto at det smale livet og rumpa jeg har, kalles timeglassfigur, og at det faktisk er noe som mange ønsker seg!? Jeg skal love deg at det var en åpenbaring! Og når jeg klarte det, så kan du også! :-)

Ta frem gi faen- mentaliteten!
Ja, jeg kaller det det, for når jeg bruker den, så klarer jeg nemlig å se ting som de er :-)
For eksempel:
  • Slutt å tro at du må være noen annen enn den du er! Jeg tenker som så, at hvis folk ikke liker meg for den jeg er, nei så gi f.. da! Da er det heller ikke noen jeg vil ha rundt meg.
  • Helt ærlig, innerst inne...Tror du virkelig at folk liker deg som person mindre, fordi du i følge deg selv har noen kilo for mye? Greit nok at førsteinntrykket av et menneske også går på utseendet, men hvor lenge er du interessert i Mr. Gorgeous hvis det viser seg at han er en selvopptatt tulling? Det samme tenker gutta, bare så du vet det! De ekstra kiloene er det faktisk ingen som tenker på, med mindre det er den selvopptatte tullingen. Og da går vi tilbake til punkt 1 - gi faen i disse menneskene!
  • Slutt å tro at du ikke kan bruke de og de klærne, bare fordi du ikke har en modellkropp! Hvilken modellkropp? Den vi aldri ser i virkeligheten, fordi bildene i magasinene er så retusjert at det ikke er sannheten, eller modellkroppen på catwalken, som gang på gang får pepper fordi ribbein og hoftebein stikker ut? Og de modellene som ser fantastiske ut, de finnes bare i fåtall, og vi må faktisk bare akseptere at de fleste av oss aldri vil se sånn ut. Dessuten er litt av poenget med gi-faen mentaliteten at vi skal klare å lære oss til å være takknemlig over den vi er! For det finnes faktisk bare en av hver av oss :-)
Min dagbok her på bloggen over trening og kosthold, og det at jeg viser hvor mye jeg har gått ned hver uke, er mitt mål, og målet er absolutt ikke å bli tynn som en strek, og miste fasongen min. Målet mitt er å trives med meg selv, komme inn i klær jeg har savnet å bruke, og å ha en sunn livsstil så kroppen har det bra. Og, så må jeg innrømme, at grunnen til at jeg trener så fælt er fordi jeg synes det er kjempefint med definerte muskler på jenter. Så der har du den :-)

Jeg fikk en kommentar fra en leser som reddet hele dagen min, for dette viser veldig godt hva jeg mener hvor viktig det er å ha tro på seg selv, og føle seg bra med den man er, bare se her:

"Vet du at du har dårlig innflytelse på meg?
I dag dollet jeg meg litt opp, bare for å dra på butikken og gjøre una helgehandelen. :)
Høyere sko enn vanlig, smykke, sjerf, ny jakke.. Følte at selvtilliten vokste for hvert skritt. Med litt hæler blir jeg fort over 175 cm, så føler meg jo SÅÅÅ høy! :)
Liker bloggen din kjempegodt, spennende å få tips om sånt som jeg ikke er noe god på selv!
Klem fra Hilde :)
"

Alle tips og råd jeg gir i bloggen min er ment som at du skal fremheve det fine ved deg selv som du allerede har!
Jeg håper at flere føler det sånn ved å lese bloggen min, da skal jeg ALDRI slutte å blogge! :-)

Det var dagens roman av et strengt innlegg!
Og dagens oppgave fra meg til deg, er at du skal ta på deg litt attitude, begynne å gi-faen, og vise andre hvor flott du er! Med mindre du er fornøyd da, da har du jo dette fra før! :-)

THE END

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine