Bakterier - Nasty, men kjekt å vite likevel?

Har du egentlig tenkt på hvor du møter på aller mest bakterier hver dag? Egentlig så er det så ekkelt at jeg ikke vil vite det, men på den annen side, så er det jo kjekt å vite alikevel. Men jeg må innrømme at jeg grøsser her jeg sitter...


Når du for eksempel er på restaurant, så forventer du jo gjerne at alt er rent og fint, og det siste du tenker på er tarmbakterier ihvertfall. Eller.. det var det siste jeg tenkte på før jeg fant disse punktene..

På restaurant, så finner du mest bakterier på:
* Menyen
* Sitronskivene i glasset
* Ketchup/sennep/dressingflaskene

Herlig! Nå ble jeg ordentlig sulten! Noen som burde hatt et kurs i håndhygiene etter toalettbesøk, muligens?

Andre offentlige plasser:
* På dørhåndtakene til toaletter
* På såpedispensere inne på toalettene
* På handlevognene - håndtak
* Toalettene på fly
* På venterommet hos legen (!)
* Drikkefontener
Tastaturet i minibanken
* På apparatene på treningssenterene
* Telefonen på jobben din
* Fjernkontrollen på hotellrom

En annen ting som sto på listen var håndveskene til oss jenter!
Kan faktisk inneholde millioner av bakterier, og det pr. veske! 

OOOF, nå følte jeg meg med ett litt bråkvalm..
* må huske på å ha med en ekstra flaske med desinfiseringsmiddel neste gang jeg skal ut*

Bildet er googlet

6 kommentarer:

Anonym | 8. november 2011 kl. 10:22 sa...

Hugs, noen bakterier er også bra for oss! :-) Så ikkje ta helt av med desinfiseringa :-D

{ Liv } | 8. november 2011 kl. 22:04 sa...

Anonym - Du har helt rett, jeg har nok glemt at vi faktisk er avhengig av bakterier også :-) Men tarmbakteriene til andre, de klarer jeg meg fint uten altså *hihi*

Ha en super kveld!
Klem fra Liv :-)

{ Monica } | 9. november 2011 kl. 00:37 sa...

Jeg desinfiserer mobilen min av og til. Den tar man jo på med hendene etter å ha vært borti alt mulig annet, for så å putte den i ansiktet:/

{ Liv } | 9. november 2011 kl. 12:13 sa...

Hei Monica, uff mobilen ja, den vil jeg nødig se på under et mikroskop. Lurt å desinfisere den av og til ja, helt enig! :-)

{ S } | 11. november 2011 kl. 19:26 sa...

..Og der kom jeg på at vi snart må desinfisere de hundreogførti fjernkontrollene vi har.. :-S

Sitronskiver?? Den så jeg ikke komme! *grøsse, skal aldri ha sånt i vannet mitt hvertfall, når vi er ute og spiser*

{ Liv } | 12. november 2011 kl. 12:28 sa...

Siv:
Nei, akkurat det med sitronskivene sa jeg til min kjære at jeg ALDRI skulle ha i glasset mitt noen gang igjen! Brekker meg nesten bare jeg tenker på det*grøss og gru*

Ha en fin-fin helg! :-)

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine