Visste du at shopping kan forlenge livet?

Du trener nemlig både kropp og hjerne når du shopper!

Har man noensinne bruk for unnskyldninger for å shoppe? Ok, skulle det alikevel hende, så har du alibiet her:

Det er faktisk vitenskapelig bevist at det er sunt å shoppe. Ja, faktisk er det så sunt, at det kan forlenge ditt liv!
Det er forskerne, Guy McKhann og Marilyn Albert, som står bak konklusjonen. De undersøkte hele 3.000 voksne over en periode på 10 år, og ifølge de to forskerne er det mange grunner til at shopping er så sunt:


Først og fremst har shopping en positiv innvirkning på din fysiske form, fordi du får rørt deg masse når du løper fra butikk til butikk, på jakt etter et godt kjøp. Og jo mer du kjøper desto sunnere er det, for når du sleper rundt på store tunge poser får du ekstra vekt på armen, noe som gjør mosjonen litt mer effektiv.

Men shopping er faktisk også sunn mosjon for hjernen. Som alle kvinner vet, byr en shoppetur på mange utfordringer - du skal ta livsviktige beslutninger a la "ser jeg bra ut i denne her?", "hvilken farge skal jeg velge?" og "har jeg virkelig bruk for denne her?" + at du skal regne opp og ned i mente for å få råd til både dine shoppinginnkjøp og de daglige innkjøpene. Alle beslutningene gjør at kvinnens hjerne er i toppform, hvilket igjen betyr at vi lever lenger enn menn.
Selvfølgelig er dette sagt med et smil om munnen, men alikevel..

Som om vi ikke visste det allerede, har shoppingturene enda en bonus, sier de to forskerne: Det øker nemlig vår selvtillit fordi det gir oss en følelse av å oppnå noe. Og et positivt selvbilde er både alfa og omega når det handler om å leve lenge, og når det handler om å ha det bra!

Jeg må være helt ærlig å si at det hjelper for meg enkelte ganger. Jeg tror på dette jeg, til en viss grad. Så lenge man har et sunt forhold til det, og ikke lar shoppingen ta helt overhånd. jeg vet at jeg klarer fint å være lykkelig uten shopping også.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine