Motivasjonen er tilbake!

Man kan ikke alltid legge ut glamorøse og ferdigstylede bilder, og fordi jeg er så veldig stolt av meg selv som er i gang med trening igjen, så er dette mest for å skryte litt av meg selv, og et bevis for at jeg har svettet og jobbet ;-)

Og grunnen til at jeg er så stolt og skrytete?
Jo, fordi jeg i fjor var treningsmessig på topp, og gikk ned hele 16 kilo fra juni til midten av oktober. Jeg trente beinhardt, og nådde nesten målet mitt, som var 65 kilo. Nådde jeg det tenkte jeg, så skulle jeg være superfornøyd. Jeg var nesten litt for streng mot meg selv.
Siste gangen jeg veide meg før målet mitt var nådd, da veide jeg 67,6 kilo! Jeg var kjempestolt over meg selv, og at det endelige målet var nære! Men hva gjorde jeg?
Jo, jeg bare lot alt skli ut! Fikk helt treningssperre, og var drittlei alt som het sunt kosthold og alt som het trening.
Er det egentlig mulig å være så dum? Så nære målet? Nei man skulle ikke tro det..

Enden på visen var at i bakhodet mitt så hørte jeg en "stemme" som sa "hvis du legger om nå, og starter å trene igjen, så er det ikke for sent". Denne "stemmen" gikk over til å bli "NÅ er det for sent, nå må du ta igjen alt det tapte". Det innså jeg når klærne mine plutselig satt like stramt som før. IGJEN! Jeg turte ikke gå på vekten, for jeg var redd for at mistankene mine skulle vise seg å være riktige, at jeg hadde gått opp igjen alle kiloene. 

Jeg kom hjem fra syden den 25.juni, og fant ut at etter å ha sneket meg rundt i en bikini som strammet vel mye i siden i to uker var det ingen vei tilbake. Først så veide jeg meg...vekten stanset på..hold dere fast...79,3! Så gikk jeg til det drastiske steget å ta bilder av meg selv i undertøyet. De første bildene tok jeg den 28.juni, og det skal jeg fortsette med hver 28. Så de neste bildene ble tatt 28.juli. Jeg kan iallefall love at slike bilder gir masse inspirasjon! Til trening! :-)

Jeg kan ikke være sint, for jeg har bare meg selv å takke. Siden de første bildene i juni har jeg gått ned til 75,8, så jeg er kjempeglad og vet at jeg er på rett vei igjen. Denne gangen SKAL jeg klare det, og det viktigste, jeg skal klare å forbli der! Jeg har lagt om kostholdet fullstendig, og trener og er flink.

Det viktigste jeg kan si til meg selv og andre nå: Du klarer det du VIL klare!

Jeg kommer til å være helt ærlig mot meg selv når det gjelder trening, kosthold og motivasjon, så akkurat denne delen av bloggen vil bli veldig personlig. Bruker den som en slags dagbok, og vil legge ut vekt/mål, trening og hva jeg spiser. Hvem vet, kanskje noen kan få inspirasjon av det? Da blir jeg i såfall veldig glad :-)

Så:
Treningen i dag har vært å sykle 1,3 mil - derav svettebildet, og så blir det pilates senere i dag. Pilates er jeg veldig glad i, så det gleder jeg meg til!

Middagen i går:

Svinebiff toppet med vårløk, sjalottløk og hvitløk
Salat med magerkesam og rød pesto.

Hva jeg skal lage til middag i dag? Aner ikke enda, men det blir noe godt og sunt, det er sikkert og visst!

I'm back! :-)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine