Verdens enkleste og beste dessert? Bringebærkrem!


Og sunn, ikke minst, det må vi jo ha med! Og god og... jahh, den bare prøves!
Den er faktisk så rask og enkel å lage, at jeg laget den under en reklamepause på tv forrige kvelden.
Så om jeg sier at det tar 5-6 minutter å lage, så overdriver jeg ikke :-)
Denne oppskriften holder til minst 10 mennesker, så skal du for eksempel ha jentekveld, så passer det ypperlig å servere til dessert.

Du trenger:
1 eggehvite
300 gram fryste bringebær (eller andre fryste bær)
1 dl. sukrin
1 ts. vaniljesukker

Alt du trenger å gjøre:
Eggehviten i bollen først, det er veldig viktig at du ikke får med noe av eggeplommen, for da vil det ikke bli stivt.
Alle de andre ingrediensene i bollen på en gang, og pisk det i 3-4 minutter, eller til det er fullstendig stivt.
Ha utvalgte bær som tilbehør, og servér med en gang!
Det er faktisk alt :-)

Sånn ser det ut etter å ha pisket alle ingrediensene i ca. 3-4 minutter.
Det blir MYE!


Jeg har laget denne med jordbær også, men selv om jordbær er favoritten av alle bær, så synes jeg faktisk at bringebær var best. Men det er så klart smak og behag. Prøv deg frem, det tar jo ikke mer enn noen få minutter :-)

Kos deg med god samvittighet! :-)


3 kommentarer:

{ S } | 30. september 2011 kl. 15:43 sa...

Den så kjempegod ut!

{ S } | 30. september 2011 kl. 17:40 sa...

Sv: Trodde du gikk på lavkalori! Må bare si at jeg synes du er utrolig flink som har greid å gå ned såpass mye, og er så viljesterk :-)

{ Liv } | 2. oktober 2011 kl. 20:32 sa...

Tusen takk Siv, jeg setter utrolig pris på sånne fine ord! :-))

Jeg vil ikke si at jeg går på lavkarbo, men jeg prøver å bytte ut karbo i form av ris, pasta osv. med karbo i form av grønnsaker i alle slags former. Jeg er nødt til å ha i meg karbo når jeg trener såpass mye, så det blir ikke helt kutt. Jeg fyller gjerne opp med litt ekstra karbo etter trening, men da tar jeg også ekstra proteiner, så det blir mest av det :-)

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine