Dagens trening og anbefaling av treningsAPP

Så var det fredag da og helg. Gleder meg til i morgen, da blir det litt ekstra kos etter en flink uke :-)

Trening i dag:

19,3 km. sykling, både innendørs og utendørs. Tok runden min, og jeg fant ut av en genialt treningsapp som tracker via gps, at runden min ikke er 5.8 km som jeg trodde, men 6,2 km. Det gjør jo ikke noe :-)
Jeg syklet på sykkelen min inne i 30 minutter, som tilsvarte 13,2 km.
Utendørsrunden tok jeg som oppvarming til styrketreningen, som ble på 45 minutter. I dag var det bryst og biceps som fikk gjennomgå.
Veldig deilig foresten, å kjøre oppvarmingen ute, istedet for å stå på den kjedelige elipsemaskinen. Den blir jeg fort lei av altså, og da er det greit å ha andre alternativ.

Jeg vil anbefale en skikkelig bra treningsapp, og det er Endomondo. Det er takket være den jeg syklet de ekstra 6 km i dag, for jeg måtte jo teste den ut. Det finnes en gratisversjon og en proversjon. Jeg lastet ned pro, kostet 28 kr. og det virker den virkelig som den er verdt. Den prater til og med til deg underveis, alt blir lagret på telefonen, men også på nettsiden endomondo.com. Der har du din egen side, kan følge med på hva andre trener, det er konkurranser og utfordringer, og du kan invitere vennene dine og konkurrere mot dem. Den er rett og slett superbra! Anbefales!

Se her, her har den logget alt sammen når turen var ferdig. Kalorier, tid og hastighet.Den har også lagret ruten, så jeg kan se om jeg klarer den på bedre tid neste gang. Denne ruten kan jeg også dele, så venner eller ukjente kan kjøre ruten de også og se om de slår meg. Og det skulle vel ikke være noen umulighet ;-)


Mat i dag:

Bortsett fra frokostblandingen min med jordbær, knekkebrød, egg og energibarer, så fant vi ut at vi skulle ut å spise middag i dag når min kjære kom hjem. Jeg synes det blir så ekstra koselig når det gjøres impulsivt. Så vi reiste til Jessheim, på Mirabel og spiste. Kjempegod mat og god service. Og de har verdens beste Carpaccio der. Det kan jeg spise meg ihjel på! Har du smakt Carpaccio?

Carpaccio er rått biffkjøtt i papirtynne skiver, med balsamicodressing, parmesan, sitronsaft og pepper. Og masse ruccolasalat på toppen. Helt nydelig! Og ikke så verst når man skal være sunn heller.

Se bare hva de andre koste seg med. Så jeg synes jeg var veldig flink og holdt meg unna :-)


Nå er det på tide å pakke ned det siste i makeup- og hårstylingskoffertene så jeg er klar til i morgen.
Jeg har en spent brud og forloveren hennes som skal gjøres vakre :-)

Ha en fin fredag videre! :-)


4 kommentarer:

{ Unknown } | 27. august 2011 kl. 01:55 sa...

Rått biffkjøtt? :O

{ Liv } | 28. august 2011 kl. 21:18 sa...

Ja, det er faktisk rått biffkjøtt, men det er kjempegodt, for det er marinert med balsamicodressingen. Det må prøves, og du tenker ikke over at det ikke er stekt, for det er så tynne, tynne skiver :-)

{ S } | 30. august 2011 kl. 16:11 sa...

Synes Carpaccioen hørtes god ut jeg..fikk helt vann i munnen. Har aldri smakt det, så hvis jeg kommer over det skal det bestilles!

{ Liv } | 31. august 2011 kl. 10:32 sa...

Siv:
Prøv det så fort du får sjansen, det er noe av det beste jeg kan få, faktisk så er den porsjonen på bildet mye større enn den egentlig er, for Carpaccio er jo egentlig en forrett. Men jeg er så glad i det, så jeg ber om en stooor tallerken og så blir det middag i stedet :-)

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine