Se smashing ut, UTEN makeup!

Jeg er vel den første til å innrømme at jeg elsker makeup, og alt som har med det å gjøre. Jeg samler på makeup jeg rett og slett, og jeg kan handle produkter bare fordi de ser lekre ut. Det kunne jo hende at jeg fikk bruk for de, enten på kunder eller på meg selv.

Jeg skal også lett innrømme at når jeg har fri, og sånn ellers i hverdagen, så bruker ikke jeg noe særlig makeup. Det kan være litt concealer og maskara, men ikke noe mer. Jo, og så klart leppepomaden min da. Den klarer jeg meg ikke uten. Det er helt grusomt å ha tørre lepper, så jeg har vel en leppepomade i hver veske. Men jeg synes det er ok å være uten makeup til daglig, da blir jo også forskjellen mye større når jeg skal bort eller på fest.

Dessuten blir jeg ganske så lei av påføre- og fjernerutinene. Det er deilig å slippe, og gi huden litt fri. Det bedrer kvaliteten i huden også.

Du må bruke makeup, sier du? Fordi du føler deg grå og kjedelig, og har mye å dekke over før du føler deg fresh? Det er jeg helt sikker på at ikke stemmer, men det er rart med det man er vant til. Og vi jentene har en lei tendens til å dømme oss selv nedenom og hjem når vi ser oss selv i speilet.

Som du helt sikkert vet fra før, så syns dårlige vaner veldig godt på huden vår, og om vi har en god eller dårlig livsstil.

Her er noen enkle men effektive tips til å se smashing ut, UTEN makeup:

Søvn!
Det er ingenting som ødelegger oss mer, enn å ha dårlige søvnvaner. All energi forsvinner, vi føler oss som levende zombier, og det synes veldig godt i huden, i form av mørke ringer og poser rundt øynene. Selve huden kan også miste gløden og se gusten og grå ut. Åtte timer hver natt bør være sammenhengende søvn. Å få nok søvn er vel noe av det man ser best resultater av i huden.

Solfaktor og solbriller
Dette her går egentlig mer på forebygging av huden, men jeg tar det med likevel. Solfaktor kan du like gjerne venne deg til å bruke hver eneste dag, i- eller sammen med fuktighetskremen din, for nå er det så mange bevis på hvor skadelig solstrålene er for huden vår. Tenk beskyttelse året rundt, og bruk solfaktor sommer og vinter! Solbriller er ikke bare et trendy tilbehør, men beskytter både øynene våre og den tynne huden rundt øyepartiet. Det er her linjer og rynker kommer først!

Gode hudpleierutiner
Her vil du se raskt forbedringer på huden! Det er ikke mange ganger du trenger å rense huden før du ser ekstra glød, og at huden føles jevnere og mykere. Og da trenger du heller ikke makeup når huden ser fresh ut helt naturlig. Hvis du ikke har noen spesielle produkter som er tilpasset din hudtype, så anbefaler jeg deg å ta en tur til hudpleier eller til parfymeriet. Spør om råd. Ikke kjøp på impuls eller fordi de er hyggelige! Spør om å få prøver på ulike merker som du kan prøve hjemme. Siden du merker raskt forbedring av å rense huden, vil du også fort merke hvilke produkter som er riktige for deg.
Investér i rens, ansiktsvann og en god maske eller skrubb. Er du i trettiårene, så kan du også vurdere å kjøpe en god øyekrem i tillegg. Se egne tips til 30-åringene HER!

Kaldt vann til både kroppen og huden
Kaldt vann eller rett og slett en klut med kaldt vann som du legger over ansiktet er en effektiv måte å bli kvitt mørke ringer eller poser under øynene på. Og dette er to av de vanligste grunnene til at vi føler at vi må bruke makeup. Våt huden med masse kaldt vann i ansiktet om morgenen. Det får de små, fine blodårene til å trekke seg raskt sammen, og du vil se at øyepartiet ser freshere ut. Og da trenger du muligens ingen concealer heller :-)

Hold orden på brynene
For å slippe makeup er det greit at "alt det andre" er i orden, og med det så mener jeg øyebrynene. Helheten av et frisk og glødende ansikt blir fullstendig ødelagt av bustete og ustelte bryn. Jeg kan love at det vil være det eneste man ser. Fine og stelte bryn rammer inn hele ansiktet, og napper du jevnlig, så er det ikke sikkert at du trenger noe farge på de heller.
Hvis du ikke er sikker på hvordan du skal nappe, kan du ta en titt HER!

Fin på håret
Håret har egentlig det meste å si for helheten, uansett om du har makeup eller ikke. For ser du fin ut på håret trenger du ikke makeup i det hele tatt for å se bra ut, men omvendt er det ikke like stilig. For det hjelper ikke hvor fin makeup du måtte ha hvis ikke håret er i orden, da blir helheten ødelagt. Så har du rent og velstelt hår ser du kjempefresh ut selv uten makeup :-)

Selvbruning
Hvis du synes det er uvant å skulle gå helt uten makeup, så vet jeg med meg selv at jeg føler meg mye mer vel hvis jeg har litt farge i ansiktet. Bruk en mild selvbruning for å få ekstra glød. Enkelte dagkremer inneholder også litt selvbruning, så der får du to produkter i ett. Husk også at selvbruning er sunnere enn solarium.
Selvbruning kan du lese mer om HER hvis du vil.

Så da er det rett og slett bare å gå ut å være en fresh og naturlig utgave av deg selv!

Ha en kjempefin dag! :-)

1 kommentarer:

marianne | 1. november 2011 kl. 11:44 sa...

Masse fine tips :)Og spes det med hår, ser man ille ut der er det ingenting som hjelper :)

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MakeMeUp BLOG Follow MakeMeUp BLOG
 

Copyright © 2011-2012 MakeMeUp BLOG All Rights Reserved

blogger web statistics

Design by Dzignine